Skip to content
Suvi Karhu
  • Etusivu
  • Esittely
  • Videoita
  • Etusivu
  • Esittely
  • Videoita

Facebook Posts

Suvi Karhu

3 weeks ago

Suvi Karhu
Harmillisesti eilen ratikan rakentaminen hyväksyttiin äänin 44 - 23. Ohessa ensimmäinen kahdesta puheenvuorosta, jotka eilen käytin. "Hyvät kuulijat,Täällä, yhteisessä rakkaassa Vantaassamme, seisomme nyt ratkaisun partaalla, joka ei ole vain kallis investointi — se on uhka kaikelle tärkeälle. Ratikka, jonka kustannukset olivat alun perin 393 miljoonaa euroa, on paisunut yli 750 miljoonaan. Hankejohtajakin antoi uusia huolia: kulut voivat yhä nousta jopa 20 %. Mikä hinta lopulta lankeaa meille?Ajatelkaa: reitti on lyhennetty. Ei lentokentälle. Katupuut, vehreä kaupunkikuva, luonto – ne jäävät sivuraiteille, korvautuen betonilla, raudalla ja asfaltilla. Mikä on kaupunki, jossa on vain kiskoja ja asfalttia.Sillä välin meille kerrotaan tarina uudesta kasvusta: 60 000 uutta asukasta, lisää verotuloja. Mutta totuus on karu: vero­tulot eivät kasva. Ne, jotka lähtevät pois, maksavat keskimäärin enemmän kuin he, jotka muuttavat sisään, ja valtaosa on valmiiksi työttöminä. Ratikka ei ole lupaus vauraudesta, vaan riski. Jos rakennamme ratikkaa, samalla voi olla, että rakentuu taloudellinen katastrofi.Ja mitä työllisyyteen tulee: meille on luvattu, että työttömät vantaalaiset saisivat töitä ratikan rakentamisesta. Se on kaunis unelma, mutta osaaminen ei synny hetkessä. Kaikkien rakennustyöläisten taitotaso ei riitä raideinfraan – ja työpaikoistamme valtaosa on naapurikunnissa asuvien hallussa.Mutta pelko ei lopu tähän. Katso vielä tulevaisuuteen. Tekoäly, automatisaatio, robotiikka – ne muuttavat maailmaa vikkelästi. McKinseyn mukaan maailmalla vuoteen 2030 mennessä satoja miljoonia työpaikkoja voi kadota tai muuttua. Kun liikenne automatisoituu — miksi rakentaisimme kalliita raiteita, jotka voi pian korvata itseohjautuvilla autoilla? Ratikka jää monumentiksi.Tämä ei ole vain tekninen projekti. Tämä on moraalinen kysymys: mihin suuntaan haluamme kaupunkimme menevän? Haluammeko upottaa tulevien sukupolvien varoja vanhenevaan infraan, joka ei palvele ketään? Haluammeko, että rahamme haaskataan siihen, mikä pian on menneisyyden jäänne?Kehotan teitä — yhteisen vastuumme tähden. Käyttäkää sydämenne ääntä ja rohkeutta. Tarvitaan viisautta. Tämä on hetki, jolloin meidän yhteinen tulevaisuutemme on vaakalaudalla.Älkäämme antako Vantaan muuttua betoniksi ja raiteiksi, jotka eivät kuljeta toivoa. Äänestä omatuntosi puhtaaksi. Meidän rakas Vantaamme ansaitsee sen." ... See MoreSee Less

Video

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

Suvi Karhu

3 weeks ago

Suvi Karhu
Vetoan sinuun: Laita vielä viestiä demareille ja kokoomukselle, jotta he äänestävät 17.11. ratikan kumoon. Vantaan ratikan rakentamiskustannukset nousi 393 miljoonasta eurosta 606 miljoonaan vasta 2023. 2,5 vuotta myöhemmin kustannukset nousivat jälleen, nyt 750 miljoonaan. Hankejohtajakin myönsi, että kulut voivat vielä nousta aivan hyvin jopa 20% lisää.Ratikan reittiä on myös lyhennetty, eikä se mene enää lentokentälle. Lisäksi suunnitelmia on muutenkin parturoitu rankasti, esimerkiksi katupuita ja muita istutuksia toteutetaan merkittävästi vähemmän. Saamme siis kiskot, johdinlinjat ja vähän jotain pusikkoa ja neuvostososialistisen kaupungin betonilla ja asfaltilla. Ratikan myötä ratikkareitin varrelle halutaan uusia asukkaita 60 000 henkeä. Ratikan kannattajat väittävät, että uudet asukkaat maksavat kyllä ratikan kulut maankäyttötuloilla sekä verotuloilla. Mutta kun katsomme tilastoja viimeisen useamman vuoden ajalta, huomaamme, että Vantaan verotulot eivät kasva, ja lisäksi Vantaalta poismuuttavat maksavat keskimäärin enemmän kuntaveroja, kuin tänne sisäänmuuttavat. Tilastot tarkoittaa sitä, että jokainen uusi asukas on taloudellisesti Vantaan kaupungille huono asia, pahentaen kaupungin huonoa taloustilannetta entisestään. Ratikka kiihdyttäisi tätä kehitystä merkittävästi. 2/3 Vantaalle muuttavista uusista ihmisistä ei ole työssäkäyviä. Tulevaisuus muuttuu hurjaa vauhtia. Tekoäly, automatisaatio ja robotiikka kehittyy jättiläisenloikin. Konsulttiyhtiö McKinseyn mukaan vuoteen 2030 mennessä voi maailmanlaajuisesti jopa 375 miljoonaa työpaikkaa kadota tai muuttua tekoälyn vuoksi. Vantaalta katoaisi merkittävä määrä työpaikkoja liikenteen, logistiikan, kaupan, palvelujen ja jopa valkokaulustyöläisten aloilta. Ja mikä merkittävintä: Liikenne automatisoituu todennäköisesti parinkymmenen vuoden sisällä. Ratikka on tällöin auttamatta täysin vanhanaikainen rakennelma, jonka kiskot jäävät ruostumaan sijoilleen, sillä automaattiautot huolehtisivat ihmisten liikkumistarpeet jokaisen ihmisen halun mukaisesti. ... See MoreSee Less

Video

View on Facebook
· Share

Share on Facebook Share on Twitter Share on Linked In Share by Email

Suvi Karhu 🇫🇮 🇺🇦 Follow

Politician, Finns Party. Loves travelling (Croatia!🇭🇷), geocaching and storm chasing. | Kaupunginvaltuutettu, hyvinvointialuevaltuutettu | Vantaa

Suvi_Karhu
Retweet on Twitter Suvi Karhu 🇫🇮 🇺🇦 Retweeted
visegrad24 Visegrád 24 @visegrad24 ·
4 joulu

BREAKING:

Members of the nationalist women’s organization @Coll_Nemesis unfurl a banner in front of the Strasbourg Christmas market with the text:

“6428 rapes and attempted rapes by foreigners in 2024. Dear Santa, remigrate the rapists!”

Reply on Twitter 1996627206374830566 Retweet on Twitter 1996627206374830566 3390 Like on Twitter 1996627206374830566 15990 Twitter 1996627206374830566
Retweet on Twitter Suvi Karhu 🇫🇮 🇺🇦 Retweeted
nexta_tv NEXTA @nexta_tv ·
4 joulu

⚡️BREAKING: US, DRC and Rwanda sign a peace agreement

Reply on Twitter 1996657777373053438 Retweet on Twitter 1996657777373053438 20 Like on Twitter 1996657777373053438 131 Twitter 1996657777373053438
Retweet on Twitter Suvi Karhu 🇫🇮 🇺🇦 Retweeted
jukkalepikko Jukka Lepikkö @jukkalepikko ·
4 joulu

USA:ssa myös poliitikot ovat heränneet kannustamaan autonomiseen ajamiseen siirtymisen nopeuttamista.

https://x.com/RepKiley/status/1996028028212658475?s=20

Reply on Twitter 1996659009626296384 Retweet on Twitter 1996659009626296384 2 Like on Twitter 1996659009626296384 18 Twitter 1996659009626296384
Retweet on Twitter Suvi Karhu 🇫🇮 🇺🇦 Retweeted
jukkalepikko Jukka Lepikkö @jukkalepikko ·
4 joulu

Jopa Saksalainen lehti kehuu FSD:tä eilen julkaistussa jutussa.

Tesla aloitti tällä viikolla FSD-testikyytien antamisen yleisöllä Euroopassa (Saksa, Ranska & Italia).

Reply on Twitter 1996658540124250604 Retweet on Twitter 1996658540124250604 3 Like on Twitter 1996658540124250604 27 Twitter 1996658540124250604
Load More

"Suvi tekee vuodesta toiseen tarmokkaasti ja määrätietoisesti töitä yhteisten asioidemme eteen. Yhteinen etu on Suville aina prioriteetti yksi"

Krista

"Suvi on kokenut ja luotettava perussuomalainen toimija. Hän on toiminut politiikassa todella monenlaisissa tehtävissä niin vapaaehtoispohjalta kuin työkseen. Antaisin hyvillä mielin Suvin painaa eduskunnassa nappia puolestani!"

Juha

"Suvi on pitkän linjan vankkumaton perussuomalainen ja monipuolinen osaaja, jota itse äänestäisin ja voin lämpimästi suositella."

Vesa

2015 - 2022 © Powered by Theme Vision.